onsdag 12 juni 2013

Ett bröllop till och jag behöver en ny lever

Kära dagbok,

Måste erkänna att jag känner mig sliten. Nationaldag, fredag och bröllop tre dagar i rad. Min lever är inte ung längre. 

Skönt i alla fall att Madde äntligen är bortgift. När hon nu kommer att slita på nån annans kreditkort under sina shoppingräder längs femte avenyn kommer det förhoppningsvis finnas lite mer apanage kvar i slutet av månaden.

Fick ett sms från henne i morse. De har det trevligt på smekmånaden på hemlig ort. Orten är så hemlig att inte ens jag vet vilket ort det rör sig om. Försökte fråga Silvia men hon vägrade berätta var de är. Hon sa att det inte går att lita på mig.

”Du skülle bara tveeta om det till hela världen.”

Undrar om jag kan övertyga henne att åka och hälsa på de nygifta?


Men vem fan bryr sig om var de är egentligen? Så länge det inte är jag som betalar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar