onsdag 5 juni 2013

En dags hårt arbete på slottet

Kära dagbok,

Jag behöver en grogg! Vi hade konselj på slottet idag. Hela regeringen var där och alla ministrarna fick berätta om vad de haft för sig sen sist och vad de tänkt göra framöver. Jag drog snabbt en viktig slutsats: Vi har för många ministrar. Jag trodde aldrig det skulle ta slut.

En ljuspunkt var att Vickan också var med. Tyvärr hade hon lämnat guldklimpen med gymägaren. Men medan Tobias Billström redogjorde för ett nytt effektivare sätt att sätta dit plankare på tunnelbanan visade Vickan mig några bilder på sin mobil som hon tagit när guldklimpen åt gröt. Hon är så söt. Påminner mig mycket om Carl Philip. Fast Estelle äter förstås inte gröt med händerna längre.

När vi till slut arbetat oss igenom hela jävla regeringen och kom ner till slutet av bordet fick Annie Lööf ordet. Hon kan verkligen hålla låda. Jag försökte på de mest subtila sätt visa att det var dags att runda av. Jag kollade på klockan. Frågade vad Björklund hade tänkt äta till middag. Samlade ihop mina kritor. Men Lööf fattade ingenting. Som tur var grep Reinfeldt in och förtydligade att hon skulle informera om vad hon tänkte göra på näringsdepartementet. Inte på sommarlovet.


Fredrik är rätt ok, ändå. Fast han fortfarande inte fixat min present åt Madde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar