tisdag 2 juli 2013

Björnen sover

Kära dagbok,

Vi har några fina dagar i Stockholm just nu. Kacklet bortifrån Helgeandsholmen har nästan tystnat helt, och den vanliga lukten av dynga som brukar komma drivande över Strömmen från skitsnackarna på Rosenbad här lättat upp betydligt. Vi kan till och med ha fönstren öppna på slottet utan att storkna.

Tyvärr är det inte fråga om någon permanent förändring. Politikerskrällena har bara bytt häckningsplats och slagit sig ner på Gotland ett tag. Tack vare att det finns åtta partier i riksdagen håller spektaklet i alla fall på i en dryg vecka. Måste komma ihåg att föreslå för Reinfeldt att helt slopa fyraprocentsspärren. Med lite tur skulle man kunna hålla Stockholm fritt från politiker i ett par veckor, minst.

Jag kom på en annan lösning igår när jag satt och groggade framför teven och kollade på sena Rapport. Om ryssarna nu nödvändigtvis måste utnyttja det faktum att Sverige inte har nåt försvar längre, skulle Almedalsveckan vara ett utmärkt tillfälle att erövra Gotland. Jag frågade Silvia vad hon tyckte. Hon tyckte att jag borde gå och lägga mig.

Efter ett par groggar till ringde jag i alla fall upp Putin och la fram min idé. Jag bedyrade att jag inte skulle gå till FN och klaga, och att det inte är nån annan hemma just nu. Han lät ändå inte jätteintresserad.

Får ringa Angela istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar